Kom bij ons werken

Pels Rijcken is continu op zoek naar talentvolle mensen. Maar let op; de lat ligt hoog. Zie je dit als een uitdaging, spreekt ons kantoor je aan en denk je over de juiste instelling en ambitie te beschikken? We zien je online sollicitatie graag tegemoet.

advocatuur

Assistant (HR afdeling)

Voor het cluster People Development (HR afdeling) zijn wij per direct op zoek naar een assistant voor vijf halve dagen in de week (0.5 fte).

De functie en de HR afdeling
In deze rol ben je verantwoordelijk voor de secretariële ondersteuning van de afdeling. Het HR team (10 fte) houdt zich bezig met allerhande onderwerpen op het gebied van werving & selectie, Arbo, opleidingen, HR advisering en administratie. Jouw werkzaamheden binnen het team bestaan o.a. uit de administratieve organisatie van het gehele selectieproces, Arbo administratie en de onboarding van nieuwe kantoorgenoten. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor agendabeheer en de organisatorische ondersteuning bij in- en externe recruitmentevenementen. Kortom, als assistant ben jij degene die afdelingsbreed bij nagenoeg alle onderwerpen is betrokken en zo een centrale en onmisbare schakel vormt.

Wat bieden wij?
Wij bieden een uitdagende en zelfstandige rol binnen een hardwerkend, gezellig en collegiaal team. Je krijgt de gelegenheid tot het volgen van interne en externe trainingen om je als persoon en op het secretariële vakgebied te blijven ontwikkelen. Verder bieden wij goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een dertiende maand, een reiskostenvergoeding (2e klas), korting op een fitnessabonnement en een aantrekkelijke pensioenregeling. Daarnaast vinden wij het belangrijk sociale activiteiten met elkaar te ondernemen. Zo hebben we een wekelijkse vrijdagmiddagborrel in onze eigen kantoorbar, organiseren we regelmatig een teamuitje en hebben we jaarlijks een groots kantoorfeest. En, op sportief vlak kun je je aansluiten bij de wekelijkse bootcamp, ons vaste voetbal-, hardloop- of wielrenteam.
 
Wat zoeken wij?
Jij hebt een afgeronde secretariële opleiding op MBO4/HBO-niveau en - bij voorkeur - al enige  ervaring in het secretaressevak. Je hebt een brede maatschappelijke interesse, bent proactief, stressbestendig en beweegt je makkelijk binnen een zakelijke werkomgeving. Tot slot beheers je de Nederlandse taal uitstekend in woord en geschrift.
 
Herken jij jezelf in dit profiel? Stuur dan je cv en motivatiebrief via ons online sollicitatieformulier. Bij vragen over ons aanbod kun je contact opnemen met Eveline Suijver (HR-adviseur) via 070-5153782.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
 


Helpdeskmedewerker

Ben jij iemand die graag mensen met ICT-problemen helpt en heb jij al ervaring op een helpdesk? Dan ben jij de kandidaat die wij zoeken!

Wij zijn op zoek naar een helpdeskmedewerker, die onze afdeling ICT voor 32 uur per week wil komen versterken. De afdeling ICT bestaat op dit moment uit 9 medewerkers. De afdeling is verantwoordelijk voor het beheer en de ontwikkeling van alle ICT-middelen. Het betreft een technisch inhoudelijk boeiende functie. Als helpdesk medewerker zorg je, samen met je collega's, voor een goede ondersteuning van gebruikers bij het gebruik van de hardware, software, randapparatuur en het netwerk. Je registreert problemen, lost deze zoveel mogelijk zelf op, of speelt een probleem door aan je collega's. Ook verzorg je de installatie van hard- en software, pleeg je preventief onderhoud en ondersteun je de overige medewerkers van de ICT-afdeling.

Als helpdesk medewerker ben je mede het gezicht van de ICT-afdeling. Je bent de spreekbuis van de gebruiker. Een belangrijk onderdeel is het informeren van je collega's over gebruikerservaringen. Het open kunnen staan voor ideeën, opmerkingen en problemen binnen het hele kantoor is een vereiste.

Wat bieden wij?

Wij bieden een uitdagende en veelzijdige functie met veel vrijheid, waar je zelf het verschil kunt maken. Je maakt deel uit van een hoog aangeschreven kantoor met een uniek en onderscheidend profiel. Er is een open bedrijfscultuur waar advocaten, notarissen en professionals benaderbaar zijn. Uiteraard krijg je voldoende ruimte om jezelf te ontwikkelen. Er zijn regelmatig (sociale) activiteiten waarbij je jouw collega's beter kunt leren kennen. Verder bieden wij goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden (maximum salaris € 3.516 op fulltime basis), zoals een dertiende maand, een reiskostenvergoeding (2e klas), korting op een fitnessabonnement en een aantrekkelijke pensioenregeling. 

Wat zoeken wij?

De kandidaat die wij zoeken heeft minimaal een MBO IT diploma niveau 3 of 4 (ICT-ertificaten zijn een pre). Je hebt (ruime) ervaring in de ondersteuning van gebruikers een hebt gedegen kennis van  Microsoft Operating Systemen en Microsoft Office Applicaties. Je beheerst de Nederlandse taal goed en bent communicatief en sociaal vaardig. Je bent flexibel, bereid om in shifts te werken en gemotiveerd om jezelf verder te ontwikkelen en te certificeren. Je kunt projectmatig werken en je bent zowel een teamspeler als een verbinder.

Herken jij jezelf in de kandidaat die wij zoeken? Stuur dan je cv en motivatiebrief via onderstaande button. Bij vragen kun je contact opnemen met Rick van Dam (Hoofd ICT) op via 070-5153206 of Eveline Suijver (HR-adviseur) via 070-5153782.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.





Junior medewerker financieel beheer

Zijn cijfers voor jou je tweede natuur, ben je sterk op het gebied van controle en neem je tijdig actie als er iets niet lijkt te kloppen? Zie je het daarnaast als een uitdaging om de administratieve processen te verbeteren en neem je hierin een proactieve rol? Dan is deze vacature een mooie kans om een volgende stap te zetten in jouw carrière!

Wij zijn op zoek naar een junior medewerker financieel beheer, die onze afdeling fulltime wil komen versterken. De afdeling bestaat uit 10 medewerkers die zorgdragen voor het uitvoeren van dagelijkse financiële processen en procedures binnen de financiële administratie. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het tijdig, juist en volledig uitvoeren van de facturatie, bankbeheer, betalingen en tussenrekeningen. Je signaleert knelpunten en doet voorstellen voor verbetering die de processen binnen de financiële administratie optimaliseren. Je ondersteunt je directe collega's bij een aantal administratieve handelingen rond maand- en jaarafsluitingen teneinde een snelle en soepele afhandeling te realiseren.

Wat bieden wij?

Wij bieden een uitdagende en veelzijdige functie in een dynamische en informele werkomgeving in ons kantoor, direct naast Den Haag CS. Er is een open bedrijfscultuur waar advocaten, notarissen en professionals benaderbaar zijn. Je krijgt de gelegenheid tot het volgen van externe trainingen om je als persoon en op het financiële vakgebied te blijven ontwikkelen. Er zijn regelmatig (sociale) activiteiten waarbij je jouw collega's beter kunt leren kennen. Verder bieden wij goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden (maximum salaris € 3.102 op fulltime basis).

Wat zoeken wij?
De kandidaat die wij zoeken heeft MBO+ werk- en denkniveau en circa 2 jaar werkervaring in de zakelijke dienstverlening. Je voert werkzaamheden nauwkeurig en geordend uit en streeft naar maximale kwaliteit. Tevens speel je in op en kom je tegemoet aan vragen, wensen, behoeften en belangen van zowel interne als externe klanten. Effectief blijven presteren onder tijdsdruk is van belang. Daarnaast ben je representatief, een teamplayer, communicatief vaardig en flexibel en beschik je over een goed aanpassingsvermogen.
 
Herken jij jezelf in de kandidaat die wij zoeken? Stuur dan je cv en motivatiebrief via onderstaande button. Bij vragen over ons aanbod kun je contact opnemen Sander van Soest (Hoofd Finance) via 070-5153705 of Eveline Suijver (HR-adviseur) via 070-5153782.
 
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.


Senior medewerker gebouwbeheer (1,0 fte)

Ben jij een duizendpoot en vind jij het leuk om met veel verschillende activiteiten bezig te zijn? Zit service verlenen in je bloed, ben jij representatief en graag het visitekaartje van ons kantoor? Dan ben jij de man/vrouw die we zoeken!

Jij bent de verantwoordelijke voor technische werkzaamheden aan het gebouw en de werkplekken. Dankzij jouw technische inzet verloopt het kantoorproces ongestoord en worden (ver)storingen snel en zorgvuldig opgelost.
Sleutel begrippen zijn:
  • Accuraat oplossen van storingen.
  • Het organiseren, opstellen en uitvoeren van planmatige onderhoudswerkzaamheden en het verrichten van periodieke inspecties.
  • Het begeleiden van leveranciers tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden, daarbij zie jij toe op de geleverde kwaliteit en veiligheid.
  • Organiseren, voorbereiden en uitvoeren van interne verhuizingen.
  • Bij grote evenementen treed jij op als technisch Floormanager.  Jij zorgt er voor dat het evenement (technisch) goed wordt ondersteund.
  • Deelnemen aan de BHV organisatie (opleiding BHV, ploegleider)
  • Deelnemen aan een piket regeling 

Wat bieden wij?
Wij bieden een veelzijdige functie met veel vrijheid, waar je zelf het verschil kunt maken. Je maakt deel uit van een hoog aangeschreven kantoor met een uniek en onderscheidend profiel. Er is een open bedrijfscultuur waar advocaten, notarissen en professionals benaderbaar zijn. Uiteraard krijg je voldoende ruimte om jezelf te ontwikkelen. Er zijn regelmatig (sociale) activiteiten waarbij je jouw collega's beter kunt leren kennen. Verder bieden wij goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden (maximum salaris € 3.250 op fulltime basis).

Wat zoeken wij?

De kandidaat die wij zoeken heeft een MBO werk- en denkniveau en minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke functie, opleiding in de richting van elektrotechniek, werktuigbouwkunde, of Installatietechniek, eerdere werkervaring bij een zakelijke dienstverlener is een pré. Je bezit uitstekende communicatieve vaardigheden en bent servicegericht, accuraat, flexibel, initiatiefrijk en stressbestendig. Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend en je hebt een professionele en representatieve uitstraling. Daarnaast heb je kennis van de kantoorsystemen (Office, Ultimo, GBS).
Regelmatig worden werkzaamheden uitgevoerd buiten de reguliere kantoortijden en je bent daarom bereid om op flexibele werktijden te werken.
Je werkt nauw samen in een team met 3 collega's. Je woont bij voorkeur in (de omgeving van) Den Haag.

Herken jij jezelf in de kandidaat die wij zoeken? Stuur dan je cv en motivatiebrief via onderstaande button. Bij vragen kun je contact opnemen met Leo Voermans (Hoofd Facilities) via 070-5153765.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.


Advocaat medewerker Cassatie

Wil jij werken in het hart van de rechtsontwikkeling? Dan is deze vacature een prachtige kans voor iedere advocaat medewerker met 3 a 6 jaar werkervaring in de civiele cassatiepraktijk.

Pels Rijcken is al decennialang hét cassatiekantoor van Nederland. De cassatiesectie bestaat uit een team van gespecialiseerde advocaten die zaken over de volle breedte van het civiele recht behandelen voor cliënten uit zowel de private als de publieke sector. De cassatiepraktijk is een juridisch veelzijdig werkterrein, waarin expertise op alle belangrijke materiële rechtsgebieden gecombineerd wordt met specifieke deskundigheid op het terrein van het civiele procesrecht.
 
Wat bieden wij?
Bij Pels Rijcken kun je je voortdurend ontwikkelen. Je wordt begeleid en gecoacht door ervaren collega's en werkt veel in teamverband, niet alleen in je eigen sectie, maar ook breder binnen kantoor. Daarnaast volg je ’De Verrijcking': een ontwikkelprogramma op maat gedurende je gehele loopbaan als advocaat bij Pels Rijcken. Onderwerpen als relatiemanagement en persoonlijk leiderschap maken deel uit van dit programma. En vanzelfsprekend kun je ook specifieke (juridisch-inhoudelijke) opleidingen buiten kantoor volgen. Je krijgt dan ook volop de gelegenheid om zowel persoonlijk als vakinhoudelijk te groeien.
 
Wie zoeken wij?
Je hebt ca. 3 a 6 jaar advocatuurlijke werkervaring in een civiele cassatiepraktijk. Je hebt een brede juridische belangstelling en een scherp analytisch vermogen. Zelfstandig opereren en jezelf proactief opstellen is voor jou geen probleem. Wij zoeken een ambitieuze en enthousiaste advocaat die zich voortdurend wil ontwikkelen. Je levert verder een positieve bijdrage aan het team en werkt samen met je collega's aan het beste resultaat voor de cliënt.

Herken jij jezelf in de kandidaat die wij zoeken? Stuur dan je cv en motivatiebrief via onderstaande button. Bij vragen over ons aanbod kun je contact opnemen met Robin Funnekotter (Hoofd Recruitment & Opleidingen).
 


Advocaat medewerker Civiel (proces)recht

Wil jij op het allerhoogste niveau adviseren en procederen in de unieke praktijk van de landsadvocaat? Dan is deze vacature een prachtige kans voor iedere advocaat medewerker met een bestuurlijk-politieke antenne.

Wij zijn op zoek naar een ervaren advocaat (4-6 jaar ervaring) die het team van de sectie Civiel (proces)recht wil komen versterken. De advocaten van deze sectie hebben een dynamische advies- en procespraktijk. Een belangrijk aandeel daarin heeft de praktijk op het snijvlak van civiel recht en bestuursrecht voor cliënten uit de (semi-) publieke sector, waar de uitdaging niet alleen ligt in juridisch-strategische vragen, maar ook rekening moet worden gehouden met de vaak bijzondere bestuurlijk-politieke (en daarmee ook maatschappelijke) context waarin onze cliënten opereren. 

Complexiteit en diversiteit maken deze functie aantrekkelijk voor iedere ervaren civilist.

Wat bieden wij?

Bij Pels Rijcken kun je je voortdurend ontwikkelen. Je wordt begeleid en gecoacht door ervaren collega's en werkt veel in teamverband, niet alleen in je eigen sectie, maar ook breder binnen kantoor. Daarnaast volg je ’De Verrijcking': een ontwikkelprogramma op maat gedurende je gehele loopbaan als advocaat bij Pels Rijcken. Onderwerpen als relatiemanagement en persoonlijk leiderschap maken deel uit van dit programma. En vanzelfsprekend kun je ook specifieke opleidingen buiten kantoor volgen. Je krijgt dan ook volop de gelegenheid om zowel persoonlijk als vakinhoudelijk te groeien.
 
Wie zoeken wij?
Je hebt 4-6 jaar advocatuurlijke werkervaring in het civiele (proces)recht. Daarnaast heb je een brede juridische en maatschappelijke belangstelling. Zelfstandig opereren en jezelf proactief opstellen is voor jou geen probleem. Wij zoeken een ambitieuze en enthousiaste advocaat die zich voortdurend wil ontwikkelen. Je levert verder een positieve bijdrage aan het team en werkt samen met je collega's aan het beste resultaat voor de cliënt.

Herken jij jezelf in de kandidaat die wij zoeken? Stuur dan je cv en motivatiebrief via onderstaande button. Bij vragen over ons aanbod kun je contact opnemen met Robin Funnekotter (Hoofd Recruitment & Opleidingen) via r.funnekotter@pelsrijcken.nl of 070-5153843.

Advocaat-stagiaire Arbeids- en ambtenarenrecht

Ben je (bijna) afgestudeerd en wil jij meewerken aan actuele en complexe arbeidsrechtelijke zaken? Dan is deze vacature een mooie kans om een eerste stap te zetten in jouw carrière!

Pels Rijcken is op zoek naar een enthousiaste advocaat-stagiaire voor de sectie arbeids- en ambtenarenrecht. De advocaten van de sectie adviseren en procederen over uitdagende arbeidsrechtelijke vraagstukken, bijvoorbeeld op het gebied van individueel en collectief arbeids- en ambtenarenrecht, medezeggenschap, pensioenrecht, overgang van onderneming, reorganisatie en flexibele arbeidsrelaties. Het cliëntenbestand van de sectie is breed, zo staan zij grote en kleinere ondernemingen, het Rijk, provincies, gemeenten en andere overheden en NGO's bij.
Complexiteit en diversiteit maken deze functie een uitdaging voor iedere gedreven jurist met affiniteit met het arbeidsrecht.
 
Wat bieden wij?
Bij Pels Rijcken kun je je voortdurend ontwikkelen. Zo draai je vanaf de start van je loopbaan bij ons volledig mee in de (proces-)praktijk en word je begeleid en gecoacht door ervaren collega's. Naast de externe beroepsopleiding volg je ook het interne opleidingsprogramma ’De Verrijcking': een ontwikkelprogramma op maat gedurende je gehele loopbaan als advocaat. En, samen met de andere stagiaires, kom je wekelijks bijeen in een werkgroep onder leiding van de landsadvocaat. Je krijgt dan ook volop de gelegenheid om zowel persoonlijk als vakinhoudelijk te groeien.
 
Wie zoeken wij?
Je bent (bijna) afgestudeerd en hebt affiniteit met het arbeidsrecht. Ook heb je een brede juridische en maatschappelijke belangstelling en ben je zowel mondeling als schriftelijke sterk. Een sterk analytisch vermogen is essentieel. Wij zoeken een ambitieuze en enthousiaste advocaat-stagiaire die zich wil blijven ontwikkelen. Verder beschik je over goede communicatieve vaardigheden en toon je graag initiatief. Daarnaast lever je met plezier een positieve bijdrage aan het team en werk je samen met je collega's aan het beste resultaat voor de cliënt.

Herken jij jezelf in de kandidaat die wij zoeken? Stuur dan je cv en motivatiebrief via onderstaande button. Bij vragen kun je contact opnemen met Elisabeth Matthes (recruiter).


Advocaat-stagiaire Bestuursrecht

Ben jij (bijna) bestuursrechtelijke afgestudeerd en wil jij werkzaam worden in een praktijk met maatschappelijk relevante en toonaangevende zaken? Dan is deze vacature een mooie kans voor jou!
 
Wij zijn op zoek naar een advocaat-stagiaire die de sectie Bestuursrecht wil komen versterken. De sectie heeft zich gespecialiseerd op het gebied van de bestuurlijke besluitvorming en de rol die de overheid en burgers daarin vervullen. Zij voeren een brede advies- en procespraktijk op het terrein van onder meer toezicht & handhaving, subsidies, gereguleerde markten, gezondheidsrecht, openbaarheid van bestuur, privacy, Europees recht, vreemdelingenrecht en volkshuisvesting.

Complexiteit en diversiteit maken deze functie een uitdaging voor iedere jurist met een voorliefde voor het bestuursrecht.

Wat bieden wij?
Bij Pels Rijcken kun je je voortdurend ontwikkelen. Zo draai je vanaf de start van je loopbaan bij ons volledig mee in de (proces-)praktijk en word je begeleid en gecoacht door ervaren collega's. Naast de externe beroepsopleiding volg je ook het interne opleidingsprogramma ’De Verrijcking': een ontwikkelprogramma op maat gedurende je gehele loopbaan als advocaat. En, samen met de andere stagiaires, kom je wekelijks bijeen in een werkgroep onder leiding van de landsadvocaat. Je krijgt dan ook volop de gelegenheid om zowel persoonlijk als vakinhoudelijk te groeien.

Wat zoeken wij?
Je bent (bijna) bestuursrechtelijke afgestudeerd. Ook heb je een brede maatschappelijke belangstelling. Een sterk analytisch vermogen is essentieel. Verder beschik je over goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden en toon je initiatief. Daarnaast lever je met plezier een positieve bijdrage aan het team en werk je samen met je collega's aan het beste resultaat voor de cliënt.

Herken jij jezelf in de kandidaat die wij zoeken? Stuur dan je cv en motivatiebrief via onderstaande button. Bij vragen kun  je contact opnemen met Elisabeth Matthes (recruiter).


Advocaat-stagiaire Bouw- en aanbestedingsrecht

Vind je het leuk om vaak te procederen en ben je (bijna) civielrechtelijk afgestudeerd? Dan is deze vacature een prachtige kans om een eerste stap te zetten in je carrière!
 
Wij zijn op zoek naar een advocaat-stagiaire voor het team van Bouw- en aanbestedingsrecht. Met meer dan 20 advocaten is de sectie de grootste speler in Nederland en zijn zij gespecialiseerd in het privaatrechtelijke bouwrecht en het nationale en Europese aanbestedingsrecht. De sectie staat de Staat der Nederlanden en andere publieke opdrachtgevers terzijde in tal van procedures voor de Raad van Arbitrage voor de Bouw, het NAI en de burgerlijk rechter. Hierdoor procedeer je samen jaarlijks in meer dan honderd aanbestedingsrechtelijke kort gedingen en tientallen (omvangrijke) bouwgeschillen.
 
Het team heeft ook als geen ander ervaring met Design & Construct-, DBFM(O)- en PPS-contracten voor de grootste projecten in Nederland, naast de meer traditionele bouwvormen. Zij zijn betrokken bij bijna alle grote infrastructurele projecten, zoals de Afsluitdijk, de nieuwe zeesluis IJmuiden, de Blankenburgverbinding en de nieuwe rijksweg A13-A16. De advocaten van de sectie lopen voorop in de begeleiding van juridisch, technisch en politiek complexe projecten en hebben een goed gevoel voor de specifieke publieke component.
 
Kortom, complexiteit en diversiteit maken deze functie een uitdaging voor iedere gedreven starter!
 
Wat bieden wij?
Als stagiaire werk je, binnen de sectie, bij een (jonge) collega op de kamer en zorgt met name je patroon voor de dagelijkse begeleiding en coaching. Je maakt deel uit van een grote groep stagiaires, die wekelijks bijeenkomt in een werkgroep onder leiding van de landsadvocaat. Naast de externe beroepsopleiding volg je ook ons interne opleidingsprogramma ‘De Verrijcking’: een (persoonlijk) ontwikkelprogramma gedurende je gehele loopbaan als advocaat. Je krijgt dan ook volop de gelegenheid om zowel persoonlijk als vakinhoudelijk te groeien.

Wat zoeken wij?
De kandidaat die wij zoeken heeft (bijna) een master civielrecht afgerond. Je hebt een brede juridische en maatschappelijke belangstelling. Een goed juridisch inzicht en sterk analytisch vermogen zijn essentieel. Wij zoeken een ambitieuze en enthousiaste advocaat-stagiaire die zich wil blijven ontwikkelen. Verder beschik je over goede schriftelijke vaardigheden en heb je overtuigingskracht. Daarnaast lever je met plezier een positieve bijdrage aan dit hechte team en werk je samen met je collega's aan het beste resultaat voor de cliënt.

Herken jij jezelf in de kandidaat die wij zoeken? Stuur dan je cv en motivatiebrief via onderstaande button. Bij vragen over ons aanbod kun je contact opnemen met Elisabeth Matthes (recruiter).


Advocaat-stagiaire Europees recht

Wij zijn op zoek naar een startende advocaat-stagiaire die de praktijkgroep Europees recht wil komen versterken.
 
De praktijkgroep Europees recht adviseert en procedeert over de meest uiteenlopende vraagstukken van Europees recht, uiteenlopend van fusiemeldingen in uiteenlopende economische sectoren, tot de toetsing van de bouw van een nieuw voetbalstadion aan de staatssteunregels en kortgedingprocedures over het fosfaatrechtenstelsel voor melkveehouders. Wij tellen diverse ministeries behoren tot onze belangrijkste cliënten, maar ook grote en middelgrote ondernemingen. Je zult tevens deel uitmaken van de sectie bestuursrecht en aldus de kans krijgen ook buiten de Europeesrechtelijke praktijk kennis en ervaring op te doen. De diversiteit aan zaken maakt deze functie een uitdaging voor iedere starter!
 
Wat bieden wij?
Als stagiaire werk je, binnen de sectie, bij een (jonge) collega op de kamer en zorgt met name je patroon voor de dagelijkse begeleiding en coaching. Je maakt deel uit van een grote groep stagiaires, die wekelijks bijeenkomt in een werkgroep onder leiding van de landsadvocaat. Naast de externe beroepsopleiding volg je ook ons interne opleidingsprogramma ‘De Verrijcking’: een (persoonlijk) ontwikkelprogramma gedurende je gehele loopbaan als advocaat. Je krijgt dan ook volop de gelegenheid om zowel persoonlijk als vakinhoudelijk te groeien.

Wat zoeken wij?
De kandidaat die wij zoeken heeft (bijna) een juridische master afgerond en heeft kennis van en affiniteit met het mededingingsrecht en het Europese recht. Je hebt een brede juridische en maatschappelijke belangstelling. Een sterk analytisch vermogen is essentieel. Verder beschik je over goede communicatieve vaardigheden en toon je initiatief. Je spreekt en schrijft goed Engels. Wij zoeken een advocaat-stagiaire die ondernemend en flexibel is en zich voortdurend wil ontwikkelen. Samen met ons team ga je enthousiast aan de slag om het beste resultaat voor onze cliënten te behalen.

Herken jij jezelf in de kandidaat die wij zoeken? Stuur dan je cv en motivatiebrief via onderstaande button. Bij vragen over ons aanbod kun je contact opnemen met Elisabeth Matthes (recruiter).

Professional Support Lawyer Civiel (proces)recht en Strafrecht

Ben je civielrechtelijk afgestudeerd en heb je al enige werkervaring? Dan is deze vacature een prachtige kans om een overstap te maken naar de unieke praktijk van Pels Rijcken!

Wij zijn op zoek naar een professional support lawyer (PSL), die de secties Civiel (proces)recht en Strafrecht voor minimaal 32 uur per week wil komen versterken.

De secties
De advocaten op de sectie Civiel (proces)recht hebben een dynamische advies- en procespraktijk in het civiele recht. Hun werkzaamheden vallen uiteen in verschillende specialismen, zoals Litigation & Arbitration, Belastingrecht, Aansprakelijkheid, schade & verzekering, ICT en IE & Mediarecht. Het team van de sectie Strafrecht staat overheden bij op het terrein van de strafrechtspleging. De advocaten op deze sectie adviseren en procederen over allerhande beslissingen in het kader van strafvordering, schadevergoeding na strafvorderlijk optreden, (strafvorderlijk) beslag en ontneming, internationale rechtshulp, gegevensuitwisseling, het EVRM en tenuitvoerlegging van straffen en maatregelen.

De functie

Je bent binnen de secties medeverantwoordelijk voor het ontwikkelen en ontsluiten van interne en externe (juridische) kennis en ondersteunt bij het opvolgen en monitoren van de voortgang van het kennisplan. Je assisteert de advocaten vakinhoudelijk. Je initieert en schrijft blogs, nieuwsbrieven en publicaties ten behoeve van cliënten/relaties. Daarnaast vorm je de schakel tussen de secties (de praktijk) en het kenniscentrum, op gebied van kennis, kennismanagement en kennisontwikkeling.

Wat bieden wij?

Wij bieden een uitdagende juridisch inhoudelijk functie in een dynamische werkomgeving. De complexiteit en diversiteit maken deze gecombineerde functie een uitdaging voor iedere gedreven jurist! Bij Pels Rijcken kun je je voortdurend ontwikkelen. Je krijgt volop de gelegenheid om zowel persoonlijk als vakinhoudelijk te groeien. Verder bieden we goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden.

Wat zoeken wij?

De kandidaat die wij zoeken is civielrechtelijk afgestudeerd en heeft daarnaast minimaal 4 jaar relevante werkervaring (als PSL of advocaat). Je vindt het leuk om met kennis om te gaan, kennis te ontsluiten en te delen met o.a. kantoorgenoten, juist om de dienstverlening aan cliënten te optimaliseren. Je hebt kennis van en ervaring met kennissystemen in een digitale werkomgeving. Je bent dienstverlenend ingesteld en haalt plezier uit de samenwerking met anderen. Ook zelfstandig werken gaat jou echter goed af. Je communicatieve vaardigheden zijn goed en zowel de schriftelijke als mondelinge uitdrukkingsvaardigheden in het Nederlands zijn uitstekend. Je hebt de behoefte het beste uit jezelf te halen en je te blijven ontwikkelen.

Herken jij jezelf in de kandidaat die wij zoeken? Stuur dan je cv en motivatiebrief via onderstaande button. Bij vragen over ons aanbod kun je contact opnemen met Robin Funnekotter (Hoofd Accountmanagement & Opleidingen) via 070-5153843 of r.funnekotter@pelsrijcken.nl.



Werkstudent Arbeids- en ambtenarenrecht

Ben jij eind bachelor- of beginnend masterstudent en wil jij tijdens je studie al inhoudelijk aan de slag als werkstudent? Dan zijn wij op zoek naar jou om de sectie Arbeids- en ambtenarenrecht te versterken.
 
De sectie Arbeids- en ambtenarenrecht voert een brede praktijk en bedient zowel publieke als private cliënten. Als werkstudent help je ons onder andere met het bijhouden van jurisprudentie en het voorbereiden van cursussen. Daarnaast ondersteun je de advocaten binnen de sectie met hun dagelijkse werkzaamheden, bijvoorbeeld door het voorbereiden van processtukken en adviezen.
 
Wat bieden wij?
Je krijgt de kans om deel uit te maken van onze unieke praktijk. Een werkstudentschap is niet alleen een goede manier om je opgedane kennis in praktijk te brengen, maar ook om een kijkje te nemen in de keuken van een groot advocaten- en notarissenkantoor. Bovendien kan je door middel van vele (sociale) activiteiten de sfeer en mensen van ons kantoor goed leren kennen. 
  
Wat zoeken wij?
Je bent minimaal zes maanden beschikbaar gedurende (minimaal) 2 dagen per week en hebt ervaring met het Arbeidsrecht. Daarnaast beschik je over goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden.
  
Herken jij jezelf in dit profiel? Stuur dan je cv, cijferlijst(en) en motivatiebrief via onderstaande button. Voor eventuele vragen kun je contact opnemen met Elisabeth Matthes (recruiter).


Werkstudent Ruimte en milieu

Ben jij eind bachelor- of beginnend masterstudent en wil jij tijdens je studie al inhoudelijk aan de slag als werkstudent? Dan zijn wij op zoek naar jou om het team van Ruimte en milieu te versterken.

Als werkstudent help je ons met het uitzoeken van juridische vragen, het schrijven van blogs op onze Omgevingsrechtpagina jurisprudentieonderzoek en andere inhoudelijke werkzaamheden op het terrein van het ruimtelijk bestuursrecht.

Over ons
Het team van Ruimte en milieu (circa 20 advocaten) houdt zich dagelijks bezig met tal van actuele maatschappelijke kwesties, bijvoorbeeld op het gebied van stedelijke ontwikkeling, infrastructuur en milieuaansprakelijkheid. Zo zijn de advocaten onder meer betrokken bij de gaswinning in Groningen, het bestemmingsplan voor de hoogste woontoren van Nederland, de aanpak van toeristenwinkels in Amsterdam, de bouw van windturbines, de ontpoldering van de Hedwigepolder en de dijkverbetering langs het IJsselmeer.

Wat bieden wij?
Je krijgt de kans om deel uit te maken van onze unieke praktijk en mee te werken aan onze inhoudelijke en veel gelezen blogs. Daarnaast is een werkstudentschap niet alleen een goede manier om je opgedane kennis in praktijk te brengen, maar ook om een kijkje te nemen in de keuken van een groot advocaten- en notarissenkantoor. Bovendien kan je door middel van vele (sociale en sportieve) activiteiten de sfeer en mensen van ons kantoor goed leren kennen. Uiteraard ontvang je voor je werkzaamheden een marktconform salaris.   

Wie zoeken wij?
Je bent minimaal zes maanden beschikbaar gedurende (ongeveer) 2 dagen per week en hebt affiniteit met het Bestuursrecht. Daarnaast beschik je over goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden. Ook ben je toegewijd, nauwkeurig en houd je van een uitdaging.   

Herken jij je in dit profiel?  Stuur dan je cv, cijferlijst(en) en motivatiebrief via onderstaande button. Voor eventuele vragen kun je natuurlijk graag contact opnemen met Elisabeth Matthes (recruiter).


Kandidaat-notaris Ondernemingsrecht

Ben jij (bijna) klaar met je master Notarieel Recht en wil je werken in een unieke en dynamische ondernemingsrechtpraktijk? Dan is deze vacature een prachtige kans om een eerste stap in je notariële carrière te zetten. Pels Rijcken is op zoek naar een enthousiaste kandidaat-notaris voor de sectie Ondernemingsrecht. Binnen deze sectie werkt het notariaat nauw samen met de advocatuur. De sectie kan de Staat, decentrale overheden, toezichthouders, (multi)nationale ondernemingen, maar ook non-profit organisaties tot haar cliëntenkring rekenen. Daarbij adviseren de (kandidaat)notarissen bijvoorbeeld over fusies en overnames, herstructureringen van concerns, fondsvorming en publiek-private samenwerking.

De complexiteit en diversiteit van de werkzaamheden maken deze functie een uitdaging voor iedere kandidaat-notaris in spe.


Wat bieden wij?
Pels Rijcken vindt het belangrijk dat je je continue kunt blijven ontwikkelen. Zo draai je vanaf de start van je loopbaan volledig mee in de praktijk en word je door een ervaren (kandidaat)notaris dagelijks begeleid en gecoacht. Naast de externe notariële beroepsopleiding volg je ook het interne opleidingsprogramma "De Verrijcking": een (persoonlijk) ontwikkelprogramma gedurende je gehele loopbaan als (kandidaat-) notaris. Je maakt deel uit van een grote groep ’stagiaires', die wekelijks in een werkgroep bijeenkomt onder leiding van de landsadvocaat. Daarnaast krijg je ook volop de kans om je zowel persoonlijk als vakinhoudelijk te ontplooien.

Wat zoeken wij?
Je bent (bijna) notarieel rechtelijk afgestudeerd en hebt kennis van het ondernemingsrecht. Ook heb je een brede juridische en maatschappelijke belangstelling. Een sterk analytisch vermogen is essentieel. Wij zoeken een ambitieuze en ondernemende kandidaat-notaris die zich graag wil ontwikkelen, zowel op vakinhoudelijk als persoonlijk vlak. Verder beschik je over goede communicatieve vaardigheden en toon je graag initiatief. Samen met het team van ondernemingsrecht ga je enthousiast aan de slag om het beste resultaat voor de cliënten van Pels Rijcken te behalen.

Herken jij jezelf in de kandidaat die wij zoeken? Stuur dan je cv en motivatiebrief via onderstaande button. Bij vragen over ons aanbod kun je contact opnemen met Elisabeth Matthes (recruiter).
 


notariaat

overig


Procedure

Bij Pels Rijcken verloopt sollici­teren via een vaste proce­dure. Hier­door weet je precies waar je aan toe bent. Na ont­vangst van je sollici­tatie via het online formu­lier beoor­delen de recruiters jouw stukken. Binnen tien dagen hoor je of je wordt uitge­nodigd voor een eerste sollici­tatie­gesprek.
De sollicitatie­procedure bestaat uit twee rondes.

ronde 1

Gesprek met twee advocaten/notarissen en een recruiter: 1 uur

ronde 2

Gesprek met de toekomstige patroon en een recruiter: 1 uur
Casus: 0,5 uur
Gesprek met twee advocaten/notarissen en een recruiter: 1 uur

en verder?

Binnen vijf dagen na ronde 2 hoor je of we je een aanbod doen

Arbeidsvoorwaarden

Als advocaat/(kandidaat-) notaris profiteer je bij Pels Rijcken van goede arbeids­voor­waarden en een salaris met vaste groei­momenten.

Ook de secundaire arbeids­voor­waarden zijn uitstekend. Denk aan een dertiende maand, mobiele telefoon, reiskosten­ver­goeding, vijfen­twintig vakantie­dagen, collectieve pensioen­regeling en ziekte­kosten­verzekering.

En natuurlijk 'De Verrijcking', ons interne opleidings­programma dat je hele carrière blijft doorgaan. Wij zijn één van de weinige kan­toren die zo'n uitgebreid programma op maat biedt.